היכן מותקן דוד השמש בבניין

המון בני אדם מתלבטים בשאלה – האם להתקין דוד חשמלי, או האם להתקין דודי שמש? כאשר באופן מובהק, מירב היתרונות הבולטים הם של דוד שמש. באמצעותו ניתן ליהנות בחיסכון אדיר של אנרגיה, עד לשיעור של כחמישים אחוז. במדינת ישראל, אשר בה השמש זורחת במרבית ימות השנה, זה רק טבעי להתקין דוד שמש, וליהנות מיתרונותיו הרבים.

דוד שמש

שאלה – האם השימוש ב דודי שמש יחסוך לכם הוצאות בעבור אנרגיה?

תשובה – בלי כל ספק, התקנה של דודי שמש תחסוך לכם רבות מן ההוצאות בעבור אנרגיה, וזאת בהשוואה לדודי חשמל, שמייקר את הוצאות האנרגיה לבלי היכר. דודי השמש ניזונים מהזמנים שבהם השמש זורחת, משמע – מירב ימות השנה תוכלו שלא להדליק את הדוד, וליהנות ממים חמים, בפרט בעונת הקיץ, אף בשעות הלילה.

שאלה – האם דודי שמש יותר ידידותיים לסביבה מאשר דודי חשמל?

תשובה – בעוד שדודי חשמל מתקשרים באופן אוטומטי לפליטת הפחמן, דודי שמש עושים שימוש באנרגיה מתחדשת של השמש, על מנת שתיהנו ממים חמים במקלחת. מדובר באנרגיה נקייה שאינה עושה שימוש בדלקים או בגזים טבעיים, שמשוחררים לאטמוספירה. כפועל יוצא, דוד השמש מסייע בשמירה על הסביבה, ועושה אותה להרבה יותר אפקטיבית.

שאלה – האם דודי שמש יותר אפקטיביים?

תשובה – בימי הקיץ או בימים של שמש מלאה, חימום של המים באופן ישיר מקרני השמש, הרבה יותר אפקטיבי מן החלופה, של דוד חשמלי. מדוע להשתמש בכמה פעולות לחימום המים, כאשר אפשר ליהנות מהתייעלות אנרגטית במדינה שבה חם במשך מרבית עונות השנה?

שאלה – איזה סוגי קולטי שמש יש?

הסוגים של קולטי שמש הינם –

  1. דוד שמש – זאת מערכת סולרית, שעושה שימוש באור השמש הטבעי, לשם חימום המים. הדבר מסייע בחיסכון בצריכת החשמל, כל עוד השמש זורחת.
  2. דוד מחליף חום – יש בו רכיב ייחודי בספירלה, אשר נועד לחמם במהירות את המים. מקובל לבצע שילוש שלו במבנה מבוגרים משותף, משום שהינו עוזר לחסוך  במקום. כמו כן, מכיוון שבאמצעותו לא נוצרת קורוזיה.
  3. דוד גז – בדוד הגז מתבצע חימום המים באמצעות הפעלה בזמן הפתיחה של מצת, אשר קשור לברז של המים, שמסבה לחימום המים בצינור. אחת הסגולות של דוד גז באה לידי ביטוי בכך שנעשה חימום מהיר יותר של המים, מה שמייתר את ההמתנה הארוכה כמו למשל – בדוד החשמלי. אבל, אליה וקוץ בה, מדובר אודות מערכת יקרה למדי, שגובה מחיר מרבי של התקנה, ואף של תחזוקה, כאשר ישנם תרחישים בעייתיים של תקלות.
  4. דוד חכם – לא כולם מכירים את המושג הזה. זה הוא דוד שאפשר להפעיל אותו על ידי אפליקציה מיוחדת, ובאופן הזה לשלוט בדוד אף במידה ואינכם ברגע זה במקום המשכן שלכם הקבוע. יש הבדל בין דוד חכם, לבין מפסק חכם, אשר באמצעותו ניתן לשלוט בהדלקה ובכיבוי של הדוד. מה שמאפשר לכם להיות בעלי השליטה אף בטמפרטורה של המים בדוד, ולקבל פרמטרים מדויקים על משך הצריכה שלכם במים חמים.